سوالی دارید؟

قبل از جراحی چه کارهایی لازم است انجام دهم؟

چندوقت پس از عمل جراحی باید به مطب مراجعه نمایم؟

معمولا نیاز است هفته بعد از عمل جراحی جهت بررسی زخم و ویزیت مراجعه نمایید مگر اینکه زمان دیگری توسط پزشک تعیین شده باشد.

دست یا پایم پس از عمل ورم زیاد دارد باید چکار کنم؟

چه موقع در عمل جراحی تعویض مفصل و بازسازی رباط صلیبی میتوانم مفصل خود را حرکت دهم؟

در هر سه عمل جراحی از روز ترخیص از بیمارستان میتوانید در حد تحمل تقویت عضلات و حرکت مفاصل را شروع نمایید

نحوه مراقبت از زخم پس از عمل جراحی چیست؟

پس از جراحی لازم است معمولا پانسمان حداقل یک روز در میان تعویض گردد و نیاز به شستشوی زخم با سرم نیست بجز زخمهای باز .
گاهی با نظر پزشک ممکن است لازم به تعویض پانسمان تا مدتی نباشد مثلا در مواقع پیوند پوست.

اگر پس از جراحی شکستگی اندام درد شدید داشتم چه کنم؟

درد در موضع شکستگی و جراحی طبیعی است ولی اگر درد غیر قابل تحمل بود و به داروهای معمول پاسخ نمیدهد یا همراه با بی حسی باشد لازم است سریعا با بیمارستان محل جراحی یا مطب تماس بگیرید

تا چه زمانی پس از عمل جراحی بایستی دارو مصرف کنم؟

مصرف انتی بیوتیک ها و داروهای ضد لخته خون پس از جراحی تا زمان اتمام دارو لازم است اما مصرف مسکن با بهبود درد میتواند قطع شود